Stichting CORE is een politieke organisatie die zich wil richten op de basisbehoeften van een ieder. Zij wilt lokaal, provinciaal, landelijk en op Europees niveau actief zijn. Dit gaat zij bewerkstelligen door mensen te werven die zich aan willen sluiten bij haar organisatie.

CORE zal zich voor inzetten voor de basisbehoeften van de mens, in de ruimste zin des woords.

Zit u op FACEBOOK? Like ons en help onze boodschap te verspreiden!

06-07-2020

BLOG: Nog 1 incident en de Kuip Feyenoord Stadion moet dicht #Zwembad Pernis deel 1

In de gemeente Rotterdam ligt de plaats Pernis. De gemeente heeft de afgelopen jaren stukje voor stukje alle gemeentelijke activiteiten uit deze plaats gehaald. Het zwembad is al een jaren een bron van discussie. Het zwembad kost te veel. Dat een grote groep ouderen dagelijks gebruik maakt van het zwembad en daarmee hun conditie op peil houdt boeit de gemeente niet. Elk jaar wordt er gezocht naar een stok.

De jeugd zou de jeugd niet zijn als die het leuk vinden om na sluitingstijd te gaan zwemmen. Het was een zin uit een nieuwsbrief van de @gebiedscommissie Pernis die afgelopen jaar de haren bij de bestuursleden van deze stichting overeind lieten staan. Nog één incident en het zwembad in Pernis moet dicht. Waarop het bestuur zei, nog één incident en de kuip moet dicht. Maar ja dan krijgt de gemeenteraad heel Rotterdam op haar dak.

Afgelopen week is er weer een incident geweest. Effect is dat het zwembad nu gesloten is. Dat is wat Stichting CORE misbruik van bevoegdheden. In plaats van de overtreders aan te pakken straft de gemeente de gehele plaats. Dat terwijl niet eens zeker is of de overtreders wel jeugd uit Pernis was.

Stichting CORE strijdt tegen discriminatie. Als er door incidenten (zwemmen na sluitingstijd) een zwembad wordt gesloten lijkt het CORE wel zo eerlijk om de kuip te sluiten na een volgend incident. Het is namelijk keuzes maken. Wel geld voor het songfestival maar geen geld om deze ouderen in beweging te houden.

Steun de Pernissers in hun strijdt tegen de ongelijke behandeling vanuit de gemeente Rotterdam.

Een ander (niet wij) houdt deze digitale petitie. Het zou fijn zijn als u die wilt tekenen. https://tinyurl.com/y8uska6q