Stichting CORE

CORE zet zich in voor de basisbehoeften van een ieder

Welkom op de website van STICHTING CORE

Stichting CORE is een politieke organisatie die zich wil richten op de basisbehoeften van een ieder. Stichting CORE is actief als dienstverlener in het kader van bewindvoering, juridische dienstverlening, handelsonderneming, een transportonderneming, vastgoed en wij zetten ons actief in voor onze medemens door middel van de USA CARE RIDE. Maar het belangrijkste politiek voeren en strijden voor de basisbehoeften van een ieder gefinancierd door deze ondernemingen zal de basis zijn van onze organisatie.

Heb jij een geschil met de overheid?
Gebruik het formulier hiernaast en we nemen contact met je op.

Nieuws van CORE

24-11-2020

Blog: Besluiten moeten duidelijk zijn ook als je een leek bent. #Rotterdam

Besluiten moeten duidelijk zijn ook als je een leek bent.

Diverse gemeenten publiceren hun besluiten in de huis aan huisbladen. Het valt stichting CORE op dat Rotterdam standaard in de Staatscourant publiceert. Hoeveel mensen zullen die ontvangen en daadwerkelijk lezen?

Als er iets in staat waar wij vragen over hebben valt het ons op dat het moeilijk is om informatie te krijgen. Uitleg te krijgen.

Wij pleiten dat besluiten vanuit de gemeente Rotterdam voortaan voorzien worden van een korte samenvatting van wat er concreet gaat gebeuren.

Bijvoorbeeld er wordt een buis vervreemd: Shell heeft haar rechten voor het gebruik van buis overgedragen aan aan andere partij.

Bijvoorbeeld er wordt een nieuwe bushalte geplaatst, vanwege een nieuwe route voor de bus naar Pernis. FIJN wat voor gevolgen heeft dat voor de mensen die gebruik maken van die bus. Welke nieuwe route? De gemeente zegt daarvoor moet u bij de RET zijn. De RET zegt dan moet je bij de @Metropool Rotterdam Den Haag zijn. De RET is de uitvoerder. De gemeente Rotterdam heeft meebesloten in de MRDH. Er moet toch iemand kunnen vertellen op een normale soepele manier wat dit besluit voor gevolgen heeft voor de bereikbaarheid van de mindervalide Pernisser? Het antwoord daarop is NEE.

Stichting CORE kan zich voorstellen dat er meer besluiten zijn waarbij het praktisch is dat er iets meer vertelt wordt. Kijk een besluit vanwege een nieuwe aanbouw begrijpen de meeste wel. Maar besluiten over Shell zijn bijvoorbeeld besluiten die in Jip en Janneke taal uitgelegd mogen worden. Niet juridisch maar zodat iedereen het begrijpt.