24-12-2020

Blog: #De Botlek #JoopvanderHor #EdwinSmid #Gebiedscommissie #Hoogvliet deel 1

De Botlek @Joop van der Hor @Edwin Smid Gebiedscommissie Hoogvliet

Beste Joop,

Wat ons betreft sla je de plank volledig mis. Is het de functie van een gebiedscommissie om geliefd te zijn bij het college? Moet een gebiedscommissie aftreden als het door het college niet serieus genomen?

Als het alleen bij de gebiedscommissie #Hoogvliet het geval is, maar in #Pernis en #Rozenburg wordt ook de gebiedscommissie door het college aan de kant geschoven. Simpele dingen vragen veelste veel tijd voor het gerealiseerd wordt. Er is geen sprake van adequate volksvertegenwoordiging.

Onlangs hebben wij een vergadering van de gebiedscommissie van Pernis bekeken. Verbazingwekkend hoe iedereen gezellig met elkaar bezig was. Er was sprake van een collectief dat het gesprek aanging over het belang van het dorp zonder zware politieke kleuren. Leuk om een keer te zien.

Kennelijk is er onder de bevolking angst voor het plaatsen van groep inwoners waarbij de kans van overlast hoog is. Dat is absoluut een onderwerp waarbij een gebiedscommissie van zich actief moet laten horen. Trap de deur van de Coolsingel in als ze die voor je neus dichtgooien. Kom op voor je inwoners, dat is de taak van een volksvertegenwoordiger! Niet het vertegenwoordigen van een college!

Als een college over gebiedscommissie heen walst is het duidelijk dat de afstand tussen politiek en inwoner weer eens te groot is. Voor mensen die ondanks tegenwerking vanuit een college blijven strijden kan je alleen maar respect hebben. Maar daar denkt u duidelijk anders over.